Na dzień dobry

Podcast dla firmy, czyli: “czy rzeczywiście tego potrzebuję, gdy prowadzę działalność gospodarczą?”. Wielu przedsiębiorców zapoznając się z ofertą zrealizowania podcastu zastanawia się nad sensownością takiego wydatku. I słusznie, bo warto podejmować przemyślane decyzje. Jeżeli masz firmę albo po prostu chcesz budować własną markę osobistą, to podcast zdecydowanie jest dla Ciebie.

Co w przypadku, gdy okaże się, że chcesz przekazać swoim potencjalnym klientom na przykład szczegóły swojej oferty? Jeżeli chcesz to zrobić niekonwencjonalnie, wtedy warto promować się za sprawą tworzonych treści. To właśnie podcast jest do tego idealnym narzędziem. Z takiego założenia wyszli przedstawiciele eCommerce Connections. To firma, która zapewnia usługę fulfillment dla właścicieli sklepów internetowych, czyli m.in. magazynowania i wysyłki towarów oraz obsługę zwrotów.

Jak wygląda realizacja?

Zaczęło się od zapoznania się z informacjami od klienta – po co podcast, jakie treści będą przekazywane, kto będzie je przekazywał. Od tych trzech rzeczy zaczął się proces produkcyjny. Wtedy do produkcji włączyliśmy się my i zaproponowaliśmy po pierwsze tytuł, po drugie założenia programu. Audycja zyskała tytuł “Magazyn możliwości”, a w drodze konsultacji zaproponowaliśmy, aby w pięciu odcinkach zaprezentować rozmowę dwóch osób. Sylwia Mager (CEO eCommerce Connections), czyli jeden z najlepiej poinformowanych ekspertów branży logistycznej w Polsce oraz Janek Kowalski, przykładowy właściciel nowopowstałego sklepu online.

Gdy przedstawiciele eCC pracowali nad podziałem treści na poszczególne odcinki, w naszym studiu rozpoczęła się produkcja oprawy do podcastu. Nagranie lektora, muzyki, poszukiwanie efektów dźwiękowych (magazyn, wózek widłowy, skaner kodów EAN itd.), a wreszcie montaż. Zależy nam na tym, aby każdy program, który wychodzi od nas w ramach serwisu GOcast., miał swoją dedykowaną oprawę.

Podcast dla firmy eCommerce Connections uzyskał swoje opakowanie, teraz przyszła pora na treść. W naszym studiu w Zielonej Górze zarejestrowaliśmy rozmowy do pięciu odcinków podcastu. Potem montaż i postprodukcja, a gdy mamy gotowe pliki, to do gry wchodzi… grafik. Tak, właśnie! To, co proponuje nasza firma, to kompleksowa produkcja podcastów łącznie z ilustracjami, czyli okładką “główną” oraz grafikami do poszczególnych odcinków.

Wielki podcastowy finał

Gotowe nagrania, gotowe grafiki – to już mamy. Jeżeli klient sobie tego życzy możemy założyć w jego imieniu konto w serwisie streamingowym, aby podcast dystrybuowany był w takich aplikacjach jak Spotify, Google Podcasts czy Apple Podcasts.

Jak brzmi “Magazyn możliwości”? Przekonaj się na własne uszy, a potem napisz do nas i zapytaj o podcast dla swojej firmy!