Od czego zacząć?
Najlepiej od początku, rzecz jasna. Jak się robi podcasty? To temat, o którym wielokrotnie pisaliśmy na przykład przy okazji “Łowców wyzwań”, interaktywnego podcastu “Włącz się!”, który realizowaliśmy w czasie lockdownu po pierwsze zdalnie, po drugie – na żywo, po trzecie, by zintegrować lokalne środowisko biznesowe i pomóc sobie nawzajem dobrymi praktykami. Ostatnio zaprezentowaliśmy podcast “Przy barze”, a także pochwaliliśmy się współpracą z eCommerce Connections przy podcaście “Magazyn możliwości”. Przyszedł jednak czas na… podcast uliczny.
W jesiennej ramówce serwisu GOcast., czyli jedynej takiej niezależnej platformy z podcastami oryginalnymi, oddaliśmy Wam do posłuchania coś zupełnie z innej beczki. Wszystkie powyższe podcasty, o których pisaliśmy, nagrywane były w studiu lub, jak w przypadku “Włącz się!”, w domu. Propozycja, którą zrealizowaliśmy bodaj jako pierwsi w kraju, to podcast uliczny.
Jak to się robi?
Zamiast siedzieć w studiu, bierzemy mikrofon i… wyruszamy w miasto. Podcast uliczny, jak sama nazwa wskazuje, nagrywany jest na ulicy. Mateusz Jamroz, gospodarz audycji, przepytuje trzy osoby. Każda z nich dostaje pytanie na temat trzech ostatnich zrobionych, obejrzanych czy zasłyszanych rzeczy. Po co? Aby porozmawiać, aby poznać preferencje, gusta, punkt widzenia, aby zaspokoić ciekawość i dać możliwość “wygadania się”. To bodaj pierwsza tego typu produkcja w polskim internecie! Do tej pory nie znaleźliśmy podcastu, który z założenia realizowany byłby z napotkanymi przechodniami.
Zrób to z nami!
Jako że zarówno firma cnw media, jak i serwis GOcast. mają swoją siedzibę w Zielonej Górze, to do mikrofonu i podcastu ulicznego zapraszamy głównie mieszkańców tego miasta. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wypowiadać się mogli przedstawiciele innych miejscowości. Jeżeli chcesz dołączyć do gocastowych reporterów programu “Trzy razy trzy”, to skontaktuj się z nami. Możesz także podsunąć pomysł na pytanie do przechodniów.
Tymczasem koniecznie posłuchaj pierwszego polskiego podcastu ulicznego w serwisie GOcast. lub na serwisowym koncie Spotify.